نگاشتهای حافظ میانگین هندسی عملگرهای مثبت

پایان نامه
چکیده

چکیده: مسائل مربوط به شناخت و بررسی نگاشت هایی که روی جبر عملگرها تعریف می شوند و حافظ ویژگیهای معین و خاصی هستند، مورد توجه نویسندگان زیادی در این زمینه قرار گرفته است. همانطور که می دانیم در چند سال اخیر مجموعه عملگرهای مثبت و میانگین هندسی روی آنها از اهمیت زیادی در نظریه عملگرها برخوردار شده است. همچنین این مفهوم نقش مهمی را در نظریه ماتریسها ایفا می کند و در بخش های خاصی از نظریه کوانتوم کاربردهای مهمی دارد. در این رساله فرم عمومی همه اتومرفیسم های مجموعه عملگرهای مثبت را نسبت به عمل میانگین هندسی توصیف می کنیم و نشان می دهیم که تحت شرایطی، هر چنین نگاشتی به وسیله یک عملگر کراندار معکوس پذیر خطی یا مزدوج- خطی روی فضای هیلبرت مختلط h مشخص می شود. ابتدا در فصل اول به معرفی جبرها و c*- جبرها می پردازیم و مفاهیم اولیه و مورد نیاز را مطرح می کنیم. در فصل دوم به معرفی میانگین هندسی و مفاهیم مورد نیاز در این رساله می پردازیم. در فصل سوم قضایای مربوط به نگاشت های حافظ میانگین هندسی عملگرهای مثبت را بیان می کنیم و در فصل چهارم میانگین هندسی تعمیم یافته را معرفی کرده و به بررسی نگاشت های همگن مثبت از مرتبه یک که حافظ این میانگین روی b(h)+ می پردازیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

نگاشتهای کاملا مثبت و میانگین های ماتریسی

در این پایان نامه میانگین های ماتریسی را مورد توجه قرار می دهیم. همچنین به مطالعه نگاشت های مثبت و نگاشت های کاملا مثبت می پردازیم. ارتباط بین نگاشت های کاملا مثبت و میانگین های ماتریسی را بررسی می کنیم که این موضوع کاربردهای فراوانی در اطلاعات کوانتومی دارد

15 صفحه اول

نامساوی میانگین های حسابی - هندسی

در این مقاله، ضمن ارائه اثباتهایی از نامساوی میانگین های حسابی - هندسی، چندین کاربرد آن را بیان می کنیم. به علاوه میانگین های مهم دیگری را معرفی نموده، به توصیف تعمیم های مهم این نامساوی در جبر ماتریس ها و جبر عملگرها می پردازیم.

متن کامل

نگاشتهای خطی روی عملگرهای خودالحاق

در ابتدا مفاهیمی چون برد عددی، شعاع عددی و ... بیان می کنیم. فرض می کنیمh فضای هیلبرت و h(h)فضای خطی حقیقی اپراتورهای خودالحاق کراندار روی hباشد. ما به مطالعه چگونگی حفظ وارون پذیری، معین مثبت بودن،بردعددی و... نگاشت h(h)? :h(h) ? می پردازیم. هم چنین نشان می دهیم متناظر با فرض پوشایی یا یک به یکی? برای عنصر وارون پذیر یا عنصر یکانی t و ??{1,-1} فرمی به صورت x??txt? یا t? x??t x ^t دارد.ب...

15 صفحه اول

نگاشتهای خطی حافظ وارون پذیری

در این رساله نگاشتهایی را توصیف می کنیم که حافظ وارون پذیری هستند. در بین نگاشتهای خطی حافظ وارون پذیری ، نگاشتهایی وجود دارند که حافظ طیف می باشند. توضیحات مفصل در پایان نامه ارائه شده است.

15 صفحه اول

نامساوی میانگین های حسابی - هندسی

در این مقاله، ضمن ارائه اثباتهایی از نامساوی میانگین های حسابی - هندسی، چندین کاربرد آن را بیان می کنیم. به علاوه میانگین های مهم دیگری را معرفی نموده، به توصیف تعمیم های مهم این نامساوی در جبر ماتریس ها و جبر عملگرها می پردازیم.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه مازندران

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023